torsdag 11 januari 2018

Tre år sen

Idag påminde Facebook mig om att det är tre år sen jag la upp den här bilden. Bilden är tagen första dagklubbsdagen för Wilma. Tänk så annorlunda det var för bara tre år sen. Då var jag hemmamamma på heltid med tre små. Ingen gick i dagis eller förskola och jag hade inte börjat studera annat än några kurser på distans (som jag sen fått till godo i mina studier, men med facit i hand hade jag gott och väl kunnat strunta i att ta dem eftersom jag ändå gått så många extra kurser så studiepoängen hade räckt till i alla fall). Våren för tre år sen hade Theodor och Wilma dagklubb på olika dagar, men sammanlagt alla dagar i veckan. Vi besökte öppet dagis ganska ofta också. Nu har jag förhoppningsvis bara månader kvar av mina studier (om jag får någon praktikplats, visade sig vara svårare än jag hade tänkt så måste tänka ut lite alternativa lösningar till det problemet), och då för tre år sedan hade skolan inte ens börjat. Mina klasskompisar hade inte ens sökt in till utbildningen då och jag hade blivit antagen sommaren innan men sköt upp starten med ett år. Tänk vad mycket man hinner med på tre år! Och den här lilla fröken, som inte ens var tre år på bilden, ska anmälas till förskola riktigt snart! Hjälp! 

Josefin Holmlunds foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar