måndag 22 januari 2018

Snörikt

Alltså vilken vinter vi har! Har inte varit med om så här mycket snö på många år, och då är det bara januari ännu. Får se hur det slutar, men noterade att det förutspåtts plusgrader den kommande veckan... Det vill vi inte ha. Borde ta en tur i skidspåret här någon kväll med barnen igen, men det går åt en hel kväll till det. Sist var vi nästan två timmar i spåret, och då skidade vi 2,5 km ungefär. Fyraåringen är inte riktigt lika snabb som sina syskon om man säger så ;) Vi borde skrinna någon kväll den här veckan också. Förra gången vi skrinnade häll jag på att frysa fingrarna av mig efter att ha knutit tre par skridskor + ett par till på en pojke som behövde hjälp. Inte roligt att vara utan handskar när minusgraderna sjunker till tvåsiffrigt... Vi bor nära rinken som tur är så det är inte så omständigt att ta sig dit. 

Just nu prokrastinerar jag. Borde egentligen skriva på hemtenten för fullt, vilket jag ska göra nu bara jag får en kopp té kokat åt mig. Ska bli klar med den den här veckan! Examensarbetet går det snabbare framåt med. Har gjort 4/6 intervjuer och imorgon är det dags för de sista två. Sen gäller det "bara" att skriva ner intervjuerna, analysera dem och få ihop det till ca 20 sidor text. Puh! Men sen, gott folk, börjar det vara klart med större uppgifter för min del. Personlighetsutvecklings kursen kvar och praktiken. Det tar sig! Måste bara få den där praktikplatsen fixad, men det är en del annat som ska fixas före jag kan fixa det så får vänta lite ännu. Ska ut på praktik först i mars så det är ingen stor panik ännu inte. Men nu var det alltså den där hemtenten som kallar. Skulle egentligen göra den under jullovet, haha... Börjar bli lite smått skoltrött nu efter 2,5 intensiva år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar