måndag 8 januari 2018

Here we go again!

Så var vårterminen påbörjad! Började dagen med att ta svalgprov. Har haft ont i halsen ett tag så tänkte att det är bäst att kolla upp innan jag ska operera ut en visdomstand på fredag. Barnen är i skola och på dagis och jag har försökt få koll på var jag ligger med skolfrågor. Lite framåt på hemtenten men annars känns det inte som att jag fått så mycket uträttat. Eller jag har väl fått saker uträttade, men det är främst hushållssysslor. Det enda negativa med att jobba hemifrån. Imorgon sticker jag iväg till biblioteket så förhoppningsvis kommer vi oss en bit framåt igen på examensarbetet som legat på is under jullovet. Vårt oförskämt långa jullov. Så skönt! 
Nu börjar rumban med vintersporter igen en gång. Wilgot ska skida redan imorgon, men som tur är så har han syskon att ärva saker av så det fixar sig med skidskor. Gäller bara att komma ihåg att ta med skidorna då! Nu ska jag så småningom traska efter barnen. Det har snöat mycket! Tror inte att jag sett så stora snöhögar vid skolan förut så det är några år sen vi hade en så här snörik vinter. Roligt! Men nu kan det pausa lite så man inte måste skotta så mycket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar