onsdag 24 januari 2018

Den tredje visdomstanden

För snart tre veckor sen åkte den ut, den tredje visdomstanden (den fjärde ska inte dras ut som det ser ut nu). Komplicerad operation och eventuellt skulle jag ha fått en nervskada (men något sånt har jag tack och lov inte märkt av!). Var så svullen att det såg ut som att jag hade en tennisboll i kinden efteråt. Alla frågade om jag hade kompresser i munnen när kinden såg så svullen ut, men nej. Det var bara svullet. Några dagar senare blev kinden blå. Stort blåmärke. Såg ut som att jag hade blivit slagen på käften riktigt hårt. Sen började både smärtan och svullnaden avta, tills nu för några dagar sen när de började göra mer ont igen. Kan bara öppna munnen lite och är svullen igen. Och så smakar det vidrigt i munnen. Antibiotikakur igen då och får hoppas på det bästa. Hela den här visdomstandsresan har varit väldigt påfrestande och nu när jag äntligen trodde att jag hade det över så blir det infekterat. Nästan så jag får mixa maten för det är just och just att makaroner på en gaffel ryms in. Inte roligt alls.
Men jag kan lunga er andra som ännu har en visdomständer kvar med att mina låg ner och blev inflammerade nu som då vilket gjorde att de måste opereras bort. Om visdomständerna inte ger problem behöver man inte ta bort dem och om de vuxit upp så är det lätt som en plätt att dra ut dem. Mina båda i nedre käken behövdes borras ut genom tandbenet samtidigt som nerven låg tokigt så det blev en massa krångel med det. Bara allt skulle läka fint nu så skulle jag vara riktigt glad och nöjd! 

Om jag hittade min studiemotivation så skulle jag också bli tacksam! Får nog släpa iväg mig till biblioteket imorgon för att få något alls gjort har jag på känn. Där kan man i alla fall inte börja diska, tvätta kläder, städa, sortera bland papper och en massa annat prokrastinerande. Biblioteket imorgon får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar