onsdag 8 november 2017

En bit in i november

Inom våra fyra väggar är livet sig likt. Dagis, skola, skola och jobb som vanligt. Men man behöver bara snegla ut för att känna av förändringarna. Våra grannar flyttar. Visserligen inte långt bort, men det var de grannarna jag hade mest kontakt med. Om man kikar ännu längre ner på gården så har ytterligare en granne lämnat vår gård, och jordelivet. Det slog ganska hårt här. Barnen, som är ytterst sociala varelser, har alltid tyckt så mycket om den här personen och trots att man inte stått varandra så nära så är det så påtagligt när det är någon man brukar se så gott som dagligen. Som alltid när något tragiskt sker så blir man så mycket bättre på att uppskatta det man har och att ta vara på tiden. Så nu lever jag väldigt mycket i nuet och försöker att inte tänka lika mycket framåt som jag brukar. 

För att hoppa tillbaka till skolan så kan jag meddela att det går mycket bättre just nu. Skoluppgifter som jag har kvar före jul går att räkna på en hand och examensarbetet framskrider bra! Visst ligger examensarbetet som en tyngd på axlarna, men det är nog ofrånkomligt och som tur är bara frågan om en relativt kort tid. De senaste dagarna har varit märkbart bättre, och jag vågar nästan skylla det på motion. Har nämligen gått hem från skolan nu i två dagar, utöver att jag i måndags cyklade både till och från skolan. Det blir ganska många kilometer promenad varje dag och hjärnan får man rensat lite efter skoldagen. Lite senare till dagishämtningarna blir jag, men en så mycket piggare mamma. Det är värt det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar