måndag 23 oktober 2017

Från barnrum till sovrum

Det här började vi med. Ljusblå tapeter som var söndriga på vissa ställen, och blev ännu mer söndriga när barnen var mindre och ibland rev bort mer där det redan var hål... 
Rev alla tapeter för några månader sen och för en vecka sen lyfte vi isär sängarna så att jag själv skulle kunna jobba med rummet under höstlovet.
Alla sängar nermonterade i väntan på nästa veckas renoveringsspurt (förhoppningsvis). Taket ska slipas och målas, väggarna tapetseras och listerna fräschas upp och sättas fast. Tur att jag är barnfri hela "höstlovet" så jag får sköta renoveringen på kvällarna och skola på dagarna. 👌 #långsamrenovering #renovering #kaos #barnrum #3in1 #spindeljakt
På måndagen förra veckan tömde jag hela lekrummet på möbler. Styrketräning!
Renovering pågår ⭐
La ut skydd på golvet, slipade taket, slipade väggar, målade taket och tapetserade hela rummet.
Taket målat och alla väggar tapetserade! Bara listerna kvar då, och möbler ⭐ #renovering #kansjälv #tapeter #katt #renoveringskaos #blirbradethär
Fick alla lister på sin plats på fredag och flyttade alla våra möbler till rummet, och inredde barnens nya lekrum så att det blev beboeligt.
Sovrummet färdigt! ⭐ Så nöjd! Barnen fick ta över vårt gamla sovrum eftersom det är större. #renovering #mysigt
Tadaa! Så mysigt det blev! 

Barnens rum har jag ännu inte dokumenterat, men de har mycket mer plats för sina saker trots att vi hamnade att skippa högsängen eftersom taket sluttar och gaveln har fönster. Blev riktigt bra hur som helst, men av förståeliga skäl har jag inte hunnit fixa deras rum helt perfekt ännu. 

Snart är alla renoveringar gjorda som vi tänkt göra. Huset är i så mycket bättre skick nu när jag gjort en hel del uppdateringar. Främst tapeter och lister då, men det gör så mycket! När vi flyttade in var väggen vid alla fönster sönderrivna eftersom de hade haft katt här som vässat klorna i alla fönster. Alla väggar här nere och uppe i hallen var gula. Kökstapeterna gröna, köksskåpen laxrosa, trasiga tapeter i barnens rum uppe, golvet lutade i sovrummet osv. Nu har vi mer svart/vit/gråa toner som gör allt så mycket snyggare! Och att jag själv gjort nästan alla förändringar (förutom de som rör konstruktionen då) är något som jag är väldigt stolt över. Man kan om man vill! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar