onsdag 16 augusti 2017

Skolpojke och dagisbarn

Josefin Holmlunds foto.
I måndags började Theodor skolan. Hittills tycker han att det är jätteroligt! Idag var han på eftis för första gången också och det var skoj. Wilma och Wilgot började dagis. För Wilgot som började i en ny grupp i ett nytt hus gick det riktigt bra. Inga sura miner alls. Men det trodde jag inte heller att det skulle bli. Han är så social den gossen. Wilma likaså. Två nya vänner redan första dagen. Hon är kvar i samma grupp som förra året, men i princip hela gruppen är ny eftersom hon kom dit ett år "för tidigt". Alla hade en riktigt bra dag idag och jag själv kom mig iväg till biblioteket för att skriva på examensarbetet. För Robins del innebar veckan också jobbstart så alls vardag är igång. En skön sommar är förbi och jag ser fram emot vad hösten har att erbjuda. Förväntar mig en intensiv men spännande höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar