onsdag 2 augusti 2017

Husdrömmar

När vi köpte vårt parhus så kändes det som att det är här vi kommer att bo. Men med facit i hand tre år senare så börjar vi redan ha vuxit ur huset. Hoppsan! Så min dröm om ett stort hus börjar vakna till liv igen efter paus på några år. Visst blir det mera att städa med större hus men vi vill nog att barnen ska ha egna rum och det är svårt att lösa i vårt nuvarande hus. Med husdrömmar följer också trädgårdsdrömmar. Just nu har vi en stor uteplats vilket jag älskar och i framtiden är det något som jag också vill ha vid vårt hus. De senaste åren har jag gjort mycket själv gällande renovering och det är något som jag till viss mån också har tyckt om att göra. En sak som jag har börjat intressera mig för är att gjuta saker i betong. Har ännu inte vågat mig på att prova, men på Webers hemsida så finns instruktioner om hur man gjuter olika saker och det ser inte så svårt ut! Jag vet inte om jag vågar mig på att gjuta någonting större (och viktigare) utan hjälp men en blomlåda kanske man skulle klara av själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar