fredag 28 juli 2017

Måla köksskåp

De två senaste veckorna har nästan helt spenderats bort hemifrån. En dag förra veckan när jag och Robin var till Vasa en sväng fick jag för mig att jag skulle skruva ner dörrarna till köksskåpen och måla dem. Inget litet projekt! 19 skåpdörrar och 13 lådfronter. Plus kanterna nedanför övre skåpen då. Skruvade två timmar före allt var nere. Nu ser det riktigt råddigt ut i köket kan jag lova! Dörrarna fraktade jag hem till mina föräldrar och nu har jag slipat dem, tvättat dem och målat dem med både grundfärg och ljusgrått. Imorgon ska de hämtas. Ser så fram emot att skruva upp dem igen! Kommer att bli så fint i köket. Ni mins kanske våra rosa skåpdörrar? Om inte så ska jag friska upp ert minne.










Räcker det? Inte så vackert som ni ser. Men en vägg fick vi ju upp bakom köksskåpen och nya tapeter.
Lister har vi också nästan i hela köket, men det saknas det bildbevis på.
Nu blir det alltså ljusgråa köksskåp. Det blir väl bra?!  Bättre åtminstone. Nya gångjärn till hörnskåpet som brakade ner på min fot förra året har vi också hittat efter mycket letande. Fick riktigt gå till en köksbutik för att få rätt. Nu borde vi få ett riktigt trevligt kök! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar