fredag 28 juli 2017

Ekologiskt

Under åren har jag blivit allt mer medveten om vad jag använder för produkter och hur de är tillverkade. Jag undviker stora kedjor som massproducerar kläder till ett lågt pris, och därmed ofta låg kvalitet. Det känns så mycket bättre att köpa något hållbart och ekologiskt än sånt som er eller mindre klassas som engångsprylar/kläder. En sida som säljer ekologiska barnkläder och leksaker är Littlebloom.se. Där finns ett brett utbud av klädmärken och leksaker. Utöver det säljs det också tygblöjor vilket jag varmt förespråkar. De tygblöjor som jag själv använde åt barnen var antingen Imsevimse eller Muksut, vilka man också får härifrån. Härifrån hittar man bra tips på presenter till exempelvis babyshower, dop och födelsedagar. Varför inte börja planera in julklapparna redan också? 
 
  
Hade varit smart att införskaffa en blöjpåse istället för att använda plastpåsar, men det var inget jag tänkte på då för fler år sen.

 Bärsjal är något jag lite saknade när barnen var små. Visst hade vi en bärsele men det känns som att de kanske hade haft det bekvämare i en sjal då i början. Och träleksaker, vem strävar inte
efter att få bort en del av plastleksakerna?! Hur söt som helst. Kanske skulle bli en bra julklapp åt
syskonbarnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar