onsdag 3 maj 2017

Maj!

Min favoritmånad vanligtvis men just i maj i år så har jag skolarbete upp till örnen. Dvs fullt upp konstant! Fick åtminstone ladda upp under vår Sverigeresa förra helgen. Vi körde ner till Åbo med våra vänner på fredag och tog båten över till Stockholm. Åt hotellfrukost, fyndade på loppis, gick helt sjukt mycket och åkte till Huddinge på middag till våra vänner som bor där. Jag och Robin sov hos mina släktingar och så blev det lite mer loppis och spelbutik på söndag innan vi tog oss mot hamnen igen. Fikade längs kajen i strålande solsken med studentmössorna på. Så mysigt! På båten provade jag min nyinköpta svarta långklänning och hade den på när vi åt på restaurang. Lite overdressed men roligt var det. Vi skålade i champagne, såg majbrasorna som passerade båtfönstret och åt världens godaste mat. Ingen av oss pratade för vi var så upptagna med att njuta av maten! Riktigt perfekt kväll. På måndagen körde vi upp igen, hämtade barnen, gosade lite med brorsdottern och körde hem igen. Väldigt biltrötta var vi efter 6-700km i bil. Nu har vi i alla fall nästan packat upp och återhämtat oss. Har som sagt mycket skolarbete med har fått kryssat av några i alla fall. Jobbigaste nu är tenten nästa vecka som jag inte ens börjat läsa till på grund av tidsbrist. Nå, bara att kämpa vidare och hålla siktet inställt på sommarlovet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar