tisdag 11 april 2017

Vuxenpoäng

Undrar när man fått in alla vuxenpoäng som bara går att få in? I dag har jag i alla fall gått ett steg längre in i vuxenvärlden och skaffat mig ett kreditkort. För vilken 26-åring har bara ett visa electron kort? Tänk om det strular och så kan man inte betala. Nej debit/visa fick det bli nu. Egentligen måste man jobba för att kunna ansöka om kreditkort men eftersom jag har så många studiepoäng nu så fick jag ett. Kan vara bra att ha!
Idag har jag varit "ledig". Men det kan man kanske inte kalla det. Började dagen med sovmorgon och sen förde jag barnen till dagis. Men via och så till frissan (sist jag klippte mig var augusti 2015). Hem igen, skrev lite på skolarbete, hoppade på bussen till stan och fixade kortreklamation vid banken utöver kreditkortet då. Lunchade snabbt med min man också. Hem igen efter banken och nu har jag skrivit 4,5 sidor på min praktikrapport. Hamnar dock att pausa nu och göra något åt röran här hemma innan barnen kommer hem, Då är det mat som gäller och sen pysselkväll för hela familjen på Theodors förskola. Det ska bli kul det! Så ser min dag ut. Nu väntar det eviga bykberget. Någon annan som har ett sånt? Ingen skillnad hur mycket jag än tvättar och viker, finns alltid ett berg smutsig tvätt och ett med rena kläder. Minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar