måndag 10 april 2017

Polisanmälan

Min första polisanmälan gjord. Tur att det blev aktuellt först efter praktik att reda upp det här för förra veckan hade jag då inte haft tid med det! Saken är nu den att någon länsat mitt bankkonto. Jepp. That's right. Tagit rubbet. Lämnat 0.22€. Över 500€ borta. Väldigt trevligt, eller så inte. Skulle tanka i lördags men automaten ville inte godkänna mitt kort. Loggade in på nätbanken och märkte detta. Det konstigaste är att jag inte köpt något online på väldigt länge nu. Fattar inte varifrån de stulit mina kortuppgifter. Men det är precis det som hänt i alla fall. Blir möte med banken nu då på min lediga dag, förutom ett frissabesök som jag faktiskt tänker unna mig. Bättre start på veckan hade man kunnat få men det var roligt i skolan åtminstone. Ha de gott och var försiktiga med era bankkort! Och håll tummarna att jag får tillbaka pengarna...

2 kommentarer:

  1. Mitt kort hade blivit skimmad/kopierad högst antagligen nånstans utomlands, men pengarna lyftes först 8månader senare i samma land ja senast besökt..över 2000€ dessutom! Men fick nog pengarna tibax av banken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De lät nog positiva på banken så hoppas!! :) Va bra att du fick tillbaka pengarna!

      Radera