söndag 15 januari 2017

Ledigt

Det finns så mycket man borde hinna med under helgen. Umgås med familjen, städa (eftersom man inte har orken efter över åtta timmar på språng varje vardag), laga mat och städa ännu mer. Vår bykkorg på övervåningen har stått och ropat på mig ett tag nu, och nu snurrar första lasset i tvättmaskinen. Igår började jag städa bort julen. Allt förutom julgranen, gardiner och utebelysningen är ny nerpackade i lådor. Granen får stå kvar ett tag ännu men ska nog börja ta bort lite pynt om den plötsligt skulle få för sig att börja barra. Tänk om man skulle spara den till nästa jul, haha.
Imorgon väntar en annorlunda dag eftersom jag ska till min nya skola på rundvandring. Ska bli roligt att se hur det ser ut där. Ska såklart också på praktik, och den här veckan börjar jag lite tidigare vilket passar mig bättre med tanke på att jag måste jobba in de timmar praktik jag sen missar när jag tar en skolkurs på samma gång. #flitigstuderande #mindreflitigstäderska #slutpåpausen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar