torsdag 15 december 2016

Den där känslan

Tdigare i höst när jag kollade på mitt schema så såg jag att den sista skoldagen, 14.12, kommer att vara tung med både presentation, tent och föreläsning. Senare togs föreläsningen bort men det var ändå en full dag kvar. Jag tänkte att det kommer att kännas så skönt att få ta jullov efter den dagen, den sista dagen i den skolbyggnaden. Nu blir då ingenting som man tänkt såklart så den sköna känslan infann sig aldrig. Visst var det skönt att ha tent och presentation ur världen men det tillkom en kompletterande uppgift för att tenten överlappade med ett annat ämne. Dessutom skulle två grupparbeten slipas på. Utöver det så har var och varannan människa spysjuka nu (känns det som) så jag går omkring och är nervös över sånt också. Wilgot hade julfest i morse men efteråt så fick både han och Wilma komma hem med mig. Vill inte att de blir sjuka nu när jag och Robin ska bort över helgen. Lite överdrivet kanske att hålla dem hemma, men det är bara fråga om en dag och jag är ju ändå "ledig". Hur som helst så tänkte jag att de uppgifter jag hade kvar borde ta max en timme. Tre timmar senare så börjar jag ha gjort allt som ska göras och bara jag får klartecken från en klasskompis så får jag skicka in det sista arbetet och ta jullov! Blev såklart förkyld igen nu mot slutet av terminen men också det börjar ge med sig så riktigt mörkt är det inte. Nu blir det bråttom att få allt gjort som ska göras idag! Finns för lite tid kvar före jul nu känner jag. En vecka till tack?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar