onsdag 2 november 2016

Pappas jobb

Igår blev en annorlunda dag. Jag och Robin förde barnen till dagis tidigt. Sen körde vi till Robins jobb och därifrån fick jag sen ta bilen till skolan. Föreläsning hela förmiddagen och tent på eftermiddagen, via Prisma och så efter ungarna. Vi lagade mat och lekte lite här hemma innan vi hoppade i bilen och for till Gigantti för att köpa en Chromecast, Supersmidigt att ha en sån! Det gick mycket snabbare än jag hade trott så vi for via GW gallerian och strosade i butiker. Barnen höll sig faktiskt lugna i butiken och jag fick äntligen njuta lite av att gå i butiker fastän barnen var med. Tidigare har de sprungit omkring, hoppat ur barnvagnen (som vi då inte använder mera) och lekt kurragömma bland kläderna. Sådär som barn i en viss ålder gör, men nu är de ute ur den åldern! Halleluja. Köpte två par juliga örhängen från glitter. Efteråt körde vi till min skola så att barnen fick se var jag studerar, via ruinerna i Gamla Vasa till Robins jobb. De hade öppet hus så vi fick komma dit och titta. Riktigt roligt, men en fruktansvärt stor skola med lite märklig planlösning så vi fick fråga oss fram för att hitta till EL avdelningen. Barnen fick ansiktsmålningar och Wilma sa att hon minsann ska börja jobba som ansiktsmålare :) Wilgot skulle börja jobba på EL avdelningen där, likadant som pappa såklart. Theodor har kommit till den åldern när han är lite mer realistisk och inte vet vad han vill börja jobba med ;) Lite efter åtta startade vi hem därifrån och ungarna fick gå och lägga sig genast vi kom hem. Jag stupade i säng lite efter dem, men hann se att det snöat lite. Barnen var nöjda när de vaknade och det fanns åtminstone lite snö överallt. Nu borde jag sitta och läsa till morgondagens muntliga finska-tent. Så nervös över den måste jag säga... Det är lättare att skriva eftersom man har mer betänketid då. Nå, nog borde jag komma igenom tenten men man skulle gärna få ett trevligt vitsord också, haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar