torsdag 13 oktober 2016

Kökstapetsering

Igår hade jag en väldigt aktiv dag. Började med att skriva en tent via datorn, och blev godkänd. Fortsatte med att förbereda ett finska föredrag jag ska ha imorgon och skrev ett protokoll på finska från ett möte på finskalektionen. Sen slipade jag väggar och började tapetsera. Höll på många timmar och blev bara klar med halva köket, så andra halvan ska jag ta itu med idag. 
Mönsterpassning är roligt, men också frustrerande när jag hamnar att klippa bort så mycket tapet när mönstren är så stora. Nå, borde ha tillräckligt med tapeter. Det är alltid lite ovant i början med nya tapeter, men det blir nog mycket finare här än det var tidigare. Ska fixa ihop före och efter bilder sen i något skede. 

Igår hade jag igång datorn hela kvällen och följde med mina systrars flyg till San Francisco. Hann bara se tills de va i Kanada innan jag fick ge upp och lägga mig, men de hade kommit fram nog. Hade varit roligt att följa med, men att lämna familjen en vecka och spendera relativt mycket pengar på flyg och allt vad man sen ska göra där skulle inte ha fungerat. Det får bli en annan gång. Dessutom är jag ju lite flygrädd så över 10 timmar i flygplan lockar inte sådär jättemycket. Men jag vet att jag nog klarar av att flyga sen när jag väl är i den situationen. Vi var ju till Turkiet för 3,5 år sedan och då gick det utan problem. Pratade med en bekant om min flygrädsla en gång och hon sa att det nog är mycket större risk att vi dör i en bilolycka så mycket som vi kör på riksåttan. Säkert väl menat, men kan inte påstå att jag känner mig lika trygg i bilen längre. Det är konstigt hur några ord kan förändra en person sådär. Nå, jag är varken så rädd att flyga eller åka bil att det på något sett skulle utlösa en panikattack eller att jag aktivt skulle undvika att röra på mig så det är ju bra. 

Nu spårade det här inlägget ur så jag ska avsluta innan ni har en hel novell av nonsens att läsa. Håll tummarna för mig imorgon när jag ska hålla finskaföredrag! Kan behövas ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar