måndag 24 oktober 2016

Finska

Idag har jag haft finska i skolan, och inte vilken finska som helst utan den sista föreläsningen bortsett från tenterna. Och inte bara den sista för kursen, utan den sista för hela studietiden! Förutsatt att jag inte måste ta om kursen, heh. Vi har en så bra lärare här. Önskar att mina tidigare hade varit lika bra, men icke. Det är först nu som jag vågat använda min finska och jag har lärt mig så fruktansvärt mycket. Känns faktiskt som att jag kan och vågar använda den nu. Bra så! När jag skulle börja studera till socionom fasade jag inför finskan. Det var det enda ämnet på läroplanen som jag inte såg fram emot. Mins ännu hur jag bävade inför den första föreläsningen, men efter det har jag aldrig sett finskan som ett jobbigt ämne mera. Så nöjd!

Annars då. Jobbigt att stiga upp i morse... 06:20 ringde alarmet. Men vi kom oss iväg i tid. Nu väntar jag på att Robin ska hämta mig så vi kan hämta barnen. Moposäsonegn börjar vara över nu när det bara är någon enstaka plusgrad. 51 dagar kvar till jullovet, och då har jag ju inte skola alla dagar så nog ska jag på något sätt få mig till och från skolan ändå. Sen flyttar skolan till Brändö så då blir det enkelt att ta sig dit. Slutspurten kvar nu bara. Om man kan kalla 1,5 månad för en slutspurt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar