onsdag 1 juni 2016

Sexåring i huset!


Idag har den här underbara, påhittiga och pratglada killen födelsedag. Som han väntat! Gårdagen kunde inte gå tillräckligt snabbt tyckte han. Födelsedagspresenten var mitt i prick, som vi hade förutspått. Star wars är det som gäller. Nu passade det ganska bra att Robin är sjukskriven ännu idag för han orkar ändå sitta upp och Theodor behöver lite hjälp med legobygget. 
Jag har väldigt svårt att förstå att det redan gått sex år sedan jag blev mamma och att Theodor faktiskt börjar förskola i höst. Tiden börjar gå så mycket snabbare när man har barn (eller bara för att man är äldre??). Idag ska vi hållas hemma och äta hamburgare (födelsedagsbarnets önskan) och tårta såklart. Inte den ursprungliga planen men nu när vi fortsatte med någon-som-spyr-varannan-natt så får vi snällt hålla oss hemma. Wilgots tur var det inatt, och eftersom han ännu lägger allt i munnen och inte är världsbäst på att tvätta händerna så misstänker jag att hoppet är ute för mig och Wilma också inom kort. Men idag ska vi inte fokusera på det inte utan göra det bästa av dagen! Klagoinlägget kommer senare, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar