fredag 17 juni 2016

Plast vs. hållbara leksaker

Leksaker har vi i överflöd, fastän jag i något skede hade tänkt att man skulle satsa på färre men hållbara leksaker istället för en massa plastvarianter. Nå det är sällan som det går som man tänkt. Vi har ändå ganska bra ordning på leksakerna och en hel del av dem har blivit bortlagda här emellan. Vi har några lego lådor, två stora Duplo lådor, en låda med tågbana, en låda med klossar, en låda med en borg, en låda fordon, en låda med blandade leksaker och så dockhuset och dockor/vagnar. Lego är det som används absolut mest hos oss just nu när Theodor blivit så stor. Wilma leker ofta med Theodor medan Wilgot oftast leker med bilar eller klossar (eller bråkar med sina syskon...).

Om jag fick starta om med leksakerna hade jag nog fyllt lekrummet med sådana leksaker och inredning som man kan köpa från krabat.se, som jag skriver detta inlägg tillsammans med. Så ljuvliga saker och i hållbara material som plåt och trä. Dessutom har de ekologiska leksaker också vilket jag tycker är bra och till ett bra pris också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar