söndag 1 maj 2016

Våren är här

Vi har haft en riktigt härlig helg utan måsten. Eller jag har försökt ignorera mitt "måste" (läsa till morgondagens tent) och istället hittat på roliga saker. Igår cyklade vi till metviksparken och hade picknick där. Sen hem via butiken där vi köpte glass. Blev väl kanske något runt 10 km så inte illa gjort av Theodor och Wilma att cykla så långt! Idag var vi in till stan och spanade in veteranbilarna tillsammans med barnens kusiner. Ett snabbt varv på det fullsmockade torget innan vi begav oss hem till kusinerna för att umgås (och byta till sommardäck på bilen...). Vi hade riktigt trevligt allihopa och jag fick gosa med halvåringen. Barnen ville inte hem sen när det var dags att bege sig så nästa träff är inbokad redan. Det är så roligt att barnen har kusiner i samma ålder!
Annat som är roligt at våra grannar. Theodor och hans kompis från gården var ute på trottoaren igår och ritade med vägkritor. Hur mycket som helst hade de skapat där. Och tänk att han är så stor nu att man vågar låta honom leka där utan vuxen. Finns nog en hel del fördelar med att barnen blir större kan jag säga ;)
Fick lite trädgårdsångest idag när jag var ute så den får jag ta i tu med här någon dag. Men några blommor hittade vi faktiskt!
Och så bör det tilläggas att maj är min favoritmånad på året eftersom det börjar bli varmt, grönt och man har hela sommaren framför sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar