måndag 16 maj 2016

Tälta med småbarn?

Jag har gått och blivit sugen på att skaffa ett tält som hela familjen kunde rymmas i. Har ingen aning om tålamodet skulle räcka till, men det är ändå rätt så mysigt att tälta! Måste ta och fundera över det lite till. Undrar dock hur dyrt tält man måste köpa om man bara ska tälta på sommaren. Har ingen lust att lägga ner flera hundralappar på något som eventuellt inte är så pop sedan. Om man skulle köpa ett tält så öppnar det nya semestermöjligheter vilket skulle vara spännande. 
Jag och Robin var på en mini resa för åtta år sedan. Då tältade vi här i Vasa på top camping (vi bodde alltså inte här då ännu, jag var bara 17år.) och tältet som jag hade köpt något år tidigare för hela 8€ var såklart inte alls vattentätt så vi fick täcka tältet med plast när det började regna. Robins huvud tog i taket när han satt i tältet. Det gick väl för sig den första natten, men sen den andra for vi till Ähtäri och sov i bilen. Tältet hade gått sönder på något sätt också den enda natten det var i användning så det var väl lite av ett engångstält, hehe. Men det gick att sova i bilen också även om det blev ganska kallt.Vi har också hunnit med en scoututfärd när jag och vår gemensamma kompis var scoutledare åt en patrull för många år sedan. Då sov vi tre vuxna i ett vindskydd. Enda gången jag sovit i vindskydd och kan inte förstå hur i all sin dar jag fick med Robin på det! Han var väl nykär ;) Men att tälta skulle han nog gå med på. Vindskydd kändes lite extremt faktiskt, men roligt att ha provat på det också! Kanske man skulle ta sig ur bekvämlighetszonen och bli med tält?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar