söndag 3 april 2016

Älska våren!

Blir på så gott humör när solen lyser in här och var! På morgonen älskar jag att se ut genom sovrumsfönstret från sängen på solen som lyser på trädtopparna. Och på kvällen när solen hittar in i sovrummet blir det ett så trevligt sken. Finns mycket bra med att solen börjat visa sig allt mer.
Idag har jag varit med "stora" barnen till simhallen. Det var riktigt roligt! Theodor var exakterad eftersom hans dagiskompus var där. Kom att tänka på ett inlägg som Linn Jung skrev för några dagar sen om simhallsbesök och pojkar i kvinnornas omklädningsrum. Hon skrev att hennes son som tur är aldrig träffat på någon flicka från klassen i omklädningsrummet, och idag var det då i princip det som Theodor råkade ut för. Som tur är så är han ändå så liten ännu att han inte reagerade desto mer på det. Men inom några år borde man väl nog lära honom använda männens omklädningsrum. Knepigt att veta var gränsen går där.
Hemma har Wilgots blöjfrihet gått käpprätt åt skogen idag, men sådana dagar kommer väl ibland. Nya tag imorgon (om vi hittar rena kalsonger vill säga).
Tapetrivningen har gått pyttelite framåt och jag undrar allvarligt om jag någonsin kommer att bli klar! Som tur är får jag talko-hjälp här en dag så då kanske vi kommer nånvart.
Skolarbetet ligger jag bra till med. Som tur är. Det fungerar faktiskt det här att vara studerande trebarnsmamma. Bara att konstatera!
Imorgon blir det vespa till skolan som gäller. Och så snabbt hem för att ta emot Ikea leverans och sen skruva säng! Ser verkligen fram emot det.
Det har varit en riktigt skön helg och jag är redo för en ny vecka! Hoppas bara innerligt att det inte blir många minusgrader mera för barnens vinterkläder la jag faktiskt undan idag... Orkade inte ha hur mycket kläder i tamburen som helst. När läderjackorna premiärar åker vinterkläderna ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar