tisdag 1 mars 2016

Stickflow och sportlov

Igår hittade jag mönster på en fin tröja och imorse hittade jag mönster till en bolero jag ska sticka. Tog med barnen till stan och köpte garn och nu har jag kommit en bra bit på tröjan redan! Vågar nästan påstå att den kan bli klar inom en vecka! Stickflow minsann! Första tröjan jag stickar dessutom. Men med dubbla garn och tjocka stickor så det går snabbt.
Igår virkade jag en löskrage. Jag som inte kan virka! Och helt okej blev den också. Dock ännu oblockad så resultat får ni se senare. Robins mössa blev också klar här om dan. Och en annan grej jag stickat på ett tag...
Idag försökte vi oss på att skrinna men ett av barnen kläckte ur sig att hen är kissnödig precis när vi fått på oss skrinnskorna så bara att vända om hem igen. Nytt försök imorgon kanske? Isen var tyvärr ganska dålig...
Igår var vi till Vestis och lekte. Tror vi far dit imorgon också. Skönt med något program. Hade glömt hur råddigt det kan bli när barnen leker hemma hela dagen så imorgon måste vi nog ha lite städprojekt och jag får spara stickandet till syjuntan (som ni btw kan följa på @stitchedsisters på instagram).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar