måndag 28 mars 2016

Påsken

Firade påsk norröver hos ungarnas far och morföräldrar, som traditionen påbjuder. Påskbrasa i merjärv ett måste. Barnen kammade hem några lotterivinster i år igen och jag träffade en del bekanta som man inte ser allt för ofta! Så riktigt skojigt. Vi tog en avstickare till Nykarleby för att träffa våra kompisar på hemvägen och barnen var nu sådär lagom glada att bli väckta sent på kvällen men det gick nog bra sen i alla fall. Klockan har vi ställt om och det ör ett helsike varje gång. Varför måste vi ha detta usla system?! Ser bara nackdelar med det så som att sovtiderna far år skogen. Håller som bäst på med att få Wilgot att somna och det går inte alls bra. Jävla sommartid säger jag bara. Mycket jobbigare i år än förra året eftersom de ska upp tidigt till dagis imorgon.
Svägerskan provade fläta mitt hår i helgen och det blev riktigt bra. Treårskalas har vi också hunnit vara på. Och så har Wilgot varit väldigt nära att få mig att gråta i butiken när han kom på att springa iväg och såklart gjorde det mera när jag kom efter honom. Den här 2,5åringen är inte att leka med just nu om man säger så. Alltid så att det sker förändringar både positivt och negativt på damma gång. Nu klär han på sig själv och har ingen blöja på dagen men då har vi världens trots och bråk istället. Ja inte är det lätt att vara mamma inte.

1 kommentar:

  1. Åå va fina flätor!! Snyggt!
    Jag tycker att vi minsann kunde ha sommartid året om istället.

    Trevlig Helg!

    Kram från B

    SvaraRadera