tisdag 9 februari 2016

What's up?

Vad har jag gjort de senaste dagarna då? Lördag-öppet hus vid min gamla skola, mat hos brorsan, sov över hos svärmor.
Söndag-firat syrran hos mina föräldrar (och grattis till körkortet idag!), lämnat Theodor och Wilma där, åkt till Vasa, sen steg jag på tåget till Åbo med mera syrran, åkt taxi hem till henne där vi sov.
Måndag-vaknade, gick till våra kompisar och överraskade ena halvan av paret (hade avtalat att jag skulle dit med andra halvan), fick amerikanska pannkakor och blåbär till frukost(!), hängde med syrran i Åbo, tog tåget till Vasa som var 30mkn försenat, kom hem sent och somnade.
Tisdag-uppe med tuppen, förde till dagis, till skolan och skrev tent, satt på en föreläsning hela eftermiddagen, handlade mat i stan och nu i bussen på väg hem dit barnen borde ha kommit nu med mina föräldrar.
Ikväll vaknas det minikalas åt Wilma så jag ska slänga ihop en tårta och mat innan rumban drar igång imorgon igen med skola hela långa dagen och program på kvällen.
Långtråkigt liv? Nejdå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar