måndag 4 januari 2016

Vinter

Nu är det Vinter. Skönt att kunna elda sådana dagar när det är -15 grader. Till torsdag, när barnen ska till dagis igen, har de lovat ännu kallare. Tror inte att de är ute riktigt mycket i -24 grader... Tur att vi har nära till dagis så vi inte fryser ihjäl när de ska hämtas till fots. Men det är såklart bara en prognos så vem vet hur det blir i verkligheten.
Idag mår jag bättre igen. Bara hosta som stör. Och det evinnerliga uträknandet av när antibiotikan ska tas av vem. Men snart är kurerna slut för barnens del och sen är det bara mig själv att hålla reda på så det är ju skönt. Köpte hem garn idag. Hittade tillräckligt många nystan av det jag skulle ha och det var dessutom till nedsatt pris! Så nu har jag påbörjat ännu ett projekt. Imorgon är det dags för sylan med syjuntan så då tänker jag sticka på båda projekten, om jag är frisk så jag kan åka då. Kan man inte ta för givet. Men nu sova bort hostan. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar