onsdag 6 januari 2016

GULD

Ikväll har jag varit på sylan med bästa syjuntan och på samma gång sett på finalen i juniorhockey vm. Den mest spännande matchen någonsin och jag tappade flera maskor på min stickning när lejonen la in den sista pucken! Helt fantastiskt! Det är nog duktiga grabbar vi har också i lilla laget.
Nu är det -21 grader, men bilen startade som tur var så jag kom mig hem. Hem till en sprakande brasa och sedan länge sovande barn. Fick stickat mycket på min halsdukshuvgrej men ännu finns det nog många timmars jobb kvar på den kan jag lova. Hade varit skoj att ha den klar nu när det är så kallt och lär ska vara det ett tag till. Nå, kanske jag hinner sticka imorgon. Nu borde jag ta förnuftet till fånga och lägga mig. Man skulle tro att jag, efter över fem års föräldraskap, lärt mig att barnen inte tar sovmorgon bara för att föräldrarna är lediga. Åtminstone inte småbarn. Och speciellt inte en liten vild tvååring vid namn Wilgot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar