fredag 29 januari 2016

Förkyld

Jag var förkyld hela hösten och tänkte att våren kanske blir bättre. Småförkyld hela januari men det gick mot den bättre sidan. Här om dagen tog jag itu med träningen igen efter en lång förkylningspaus. Gissa om inte rinnsnuvan hälsade på dagen efter. Suck! Så frustrerande att konstant vara förkyld och inte ens kunna träna utan att bli sjukare. Nu har jag börjat är en citron om dagen för har hört att det kan hjälpa. Borde inte skada i alla fall. Min förkylning håller sig till lite snuvig och hostig bara så det är ju tur. Hade inte varit roligt att ha feber var och varannan dag. Får nog ta och trycka i mig vitaminer (och finrexin...) så kanske det reder upp sig. När jag tänker tillbaka är det faktiskt irriterande ofta jag fått rinnsnuva som har förstört semestrar, jular  och vanliga vardagar. Kan man ha kronisk förkylning?!
Nå som sagt så är det inget som påverkar min vardag nämnvärt eftersom det bara är snuva och lite hosta så fortsätter som vanligt, men utan större fysiska ansträngningar...
Idag är barnen hemma och vi ska få mycket kärt besök! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar