fredag 1 januari 2016

2016

Nu har det börjat, det nya året. Och det var ingen dålig start på det! Igår planerade och avverkade jag ett träningspass istället för att sjukta upp det till i år. Vad är vitsen att vänta om man ändå har motivationen?! Så jag inledde nyårslöftet en dag för tidigt. Bränner bra i kroppen idag kan jag lova! Så länge sen senaste passet...
Igår kväll kom våra goda vänner hit och firade in det nya året med god mat och sällskapsspel. Riktigt trevlig kväll som alltid när vi umgås med dem.
Idag fixade jag brunch åt oss alla och efteråt for vi kvinnor och barn ut på powerwalk/cykeltur. Ungefär fyra kilometer skrapade vi ihop. Kallt men ändå ingen skymt av snö. Kändes ändå lite märkligt att pumpa i ungarnas cyklar i januari.
Mina nyårslöften är de traditionella: Mer träning, nyttigare mat och få alla skolkurser godkända. Ska försöka hitta ett bättre system att få hemmet att hållas snyggt också, fastän jag nog redan blivit bättre på det. Och så ska jag försöka sticka mer än under hösten.
Känns bra med en nystart såhär efter jul. Kommer mycket motivation med det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar