söndag 1 november 2015

November

Igår hade vi gårdsfest på gården. Riktigt skojigt och vi vuxna var med i lekarna. Lite tokigt att halloween (31.10) inföll på alla helgons dag i år... Men tycker ändå att det är alla helgons afton som är viktigare än alla helgons dags kväll, om ni förstår hur jag tänker.
Har i helgen pluggat finskaord. 545 ord för att vara exakt. Men har lärt mig mycket! Hoppas att det räcker för morgondagens tent. Finskan är det jag gruvat mig mest inför men är inte alls lika jobbigt som jag trodde. Kan mycket mer än jag tror. En del grupparbeten har vi också på gång.
Vi börjar nu äntligen vara friska här (bortsett från min förkylning som ännu gör sig påmind) men magsjukan verkar hälsa på här nu. Suck och stön! Vi kommer knappast att lyckas ta oss till någon mer gymnastik i höst :( Blev bara tre gånger för oss då. Dyyyra gånger. Lönlöst att försöka sig på fritidsaktiviteter med tre dagisbarn i huset. Nå, nu vet vi det då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar