torsdag 9 juli 2015

Skolförberedelser

Godmorgon! Nu skriver jag från min nya dator. Lite av ett impulsinköp från min mans sida, men visst jag behöver nog en dator som tar mindre än en halvtimme att starta i höst när jag börjar skolan. Och den här lever verkligen upp till det kravet. Har lite svårt att förstå att jag faktiskt ska börja studera i höst! Men har inte tid att vara nervös inför det, för före det ska barnen inskolas på dagis och det om något kommer att vara tufft. Tre barn på samma gång och olika avdelningar. Tror att Theodor får börja först. Han ser verkligen fram emot det och verkar inte tycka att jag alls behöver vara med. Wilma ser nog också fram emot det men är lite blygare så det blir nog knepigare. Wilgot har jag svårt att förutspå hur det kommer att gå men misstänker att han nog är svårast av dem alla. Han är ganska mammig nu, men å andra sidan pratar han helt otroligt mycket redan. Så kanske min oro är obefogad. Brukar sen alltid gå bättre än jag tror. Om en månad ungefär så får vi börja på med inskolningarna. Och jag ser verkligen fram emot att börja studera efter över fem år hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar