torsdag 8 januari 2015

Torsdag

Började morgonen med tandläkarbesök. Bara ett hål! Och det under en plomb. Måste vara ett rekord för mig ;) Så i april ska det borras. Snabba ryck här i Vasa...
Fortsatte dagen med att fara in till stan med alla barnen, min syster och hennes pojkvän. Lunchade, shoppade lite och så åkte jag, Wilma och Theodor tillbaka till Gerby för att föra Theodor till dagklubben för första gången i år. Efter en rekordsnabb lämning sprang jag med Wilma o famnen upp till busshållsplatsen (tungt!). Var osäker på om vi missat bussen men efter 6 minuters väntan kom den. Väldigt dåligt väglag idag. Vi for tillbaka till stan och sökte upp de vi lämnat där. Shoppade lite till, fikade på café och handlade lite mat innan vi tog bussen tillbaka till dagklubben och hämtade hem gossen. Nöjd kille efter första dagen.
Imorgon är det Wilmas första dagklubbsdag och det är nog mor som är mer nervös än dotter ;)
Jag har påbörjat min tredje socionom-kurs. Sociologi. Ganska intressant faktiskt. Men tidskrävande. 4 böcker, 1500 sidor. Det här med att ha barn och studera är ingen dans på rosor även om jag bara tar pyttelite kurser nu. Men det går sakta framåt :) Hoppas på att bli färdig socionom innan jag är 30. Det är målet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar