tisdag 6 januari 2015

Sy-lan

For på sy-lan igår kväll som planerat. Alltid lika kul att prata med syjuntisarna. Vi var ut på pizza och jag blev nästan klar med min sjal. Gjorde det sista på den idag så nu ska den bara blockas. Säkert inte många tvååringar som vet vad det betyder men det för minsann min ;) Syjunte-barn. De blir så där :D
Igår på väg hem såg jag en polisbil här nära oss. Den väntade på att jag skulle köra förbi den så visste att de kommer att stanna mig. Korrekt. Blåblinkor på genast utan att ens försöka bara lägga igång den röda. Skumt. Kände mig som värsta brottslingen där.  Men det var bara körkortskontroll och blåstest. Första gången jag haft nytta av mitt körkort! Aldrig blivit stannad när jag kört bil förut men en gång med moped. Bara blåstest den gången.
Ikväll ska jag hämta vår inneboende, påbörja en kurs jag ska ta och sen o bastun. Men först scones :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar