måndag 29 december 2014

Julhelgen

Finns inte många maträtter som slår hemlagade hamburgare. Men just nu är jag proppmätt efter att ha ätit 1,5 sådana. Lika mätt som jag varit mer eller mindre hela julhelgen. Jösses så vi har frossat i julmat!
Julfirandet gick bra. Det var supermysigt att gå hem hela familjen i snöfallet sent på julafton. Sen spenderade vi kågra dagar norrut. Firade bland annat min födelsedag med vännerna. Har så fina vänner 💕 
Wilgot har lärt sig en massa nytt. Vet vad olika djur säger, upprepar ord man säger åt honom ibland och klättrar mer. Idag har de lekt med nya julklapparna.
Ja sjuka har vi varit och är. Wilgots hosta börjar ge med sig, Wilma hostar ännu och hade feber förra veckan, Robin är sjukskriven men jag verkar klara mig lindrigt *ta i trä*.
Den här dagen har gått i hushållsarbetets tecken. Packat upp, tvättat kläder, ångat golv (fick en ångrvätt i julklapp), veckohandlat, och så vidare. Kändes helt okej med sånt göra nu efter några dagars semester. Sparade dock en del till imorgon ;)
Borde åka in till stan och köpa tyg till en maskeradkostym åt Theodor imorgon. Han är bjuden på kalas nästa vecka.
Årskrönikan får ni inom kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar