måndag 18 augusti 2014

Helg

Håhhå, en sån helg. Har varit småförkyld och trött hela helgen. Halsen är bättre nu och snuvan är nästan helt borta så det vat en lindrig variant, tack och lov! Fick hit en kompis natten mellan fredag och lördag. Spelade lite spel medan fredagsvinet intogs (nej, vi har inte vin varje fredag). Lördag: for in till stan och köpte vagnen. Senate till ungarnar kusiner på middag och kaffe. Igår målade jag färdigt terassräcket och det mesta av takkonstruktionen och mellan"väggen". Robin målade väggen mot grannarnas terass. Det blev riktigt bra. Planterade om alla inne blommor, något jag skjutit upp pinsamt länge. Och så skrapade jag trappan och rengjorde vår kökslampa, som vi inte fått upp ännu fastän vi bott här 5 månader... Igår kväll kände jag mig inte alls utvilad och redo för en ny vecka... Kändes i alla fall lite bättre imorse men nu är jag ganska slut igen. Borde ta mig till butiken men det regnar så skjuter upp det lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar