tisdag 15 juli 2014

Loppis!

 


Lite bilder från förra veckan. Ettårs kalas för ungarnas kusin, bland annat. Och oj så Theodor har fått solblekt hår! Och själv har jag fått lite färg också, så nu ser jag väl ut som "normala" människor gör på vintern, blek som jag normalt är. 
Idag har jag haft systuga här och sytt till lekstugan. Snart ska ni få se hur det ser ut bara vi får den klar. Lite kvar att göra. Vi har också haft Robins bror med familj på besök. Och åskan. Och regnet. Har också rensat ur stuprännorna för jag visste att det var regn på kommande också idag. Förra ägaren har tydligen aldrig rensat ur dem... Nå nu är det gjort i alla fall!
Robins andra semesterdag lider mot sitt slut och det är sååå skönt att ha honom hemma! Oj så mycket mer jag får gjort, och så behöver jag inte göra alla hushållssysslor själv heller. Som semester för mig också. 
Borde planera vår semesterresa så småningom också. Helsingfors-Åbo blir det lika som förra året. Högholmen, Borgbacken och Åbo slott står åtminstone på schemat. Skojigt! Men en del att komma ihåg att packa ner med tre småbarn med. 
Nästa vecka ska jag på teater. Kommer inte ihåg när jag sist var på teater, men roligt ska det bli!
Till näst i "semesterkalendern" står miniresa norrut. Theodor ska sova hos sin morbror ensam en natt. Spännande! Och viska såklart besöka Jakobsdagar också. Ett måste.
Och så lite reklam: På lördag mellan 9:00 och 15:00 har de loppis vid Merjärv byahem i Kronoby! Vid bord nr. 4 hittas myyycket babykläder, både pojk och flick. Har babyskydd och babygym till salu också. Och en del gravidkläder och gravidböcker. Kom och fynda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar